"Ya Allah! Sesungguhnya aku berlindung kepada-Mu daripada kesusahan dan kesedihan; aku berlindung kepada-Mu daripada kelemahan dan kemalasan; aku berlindung kepada-Mu daripada sifat pengecut dan bakhil; dan aku berlindung kepada-Mu daripada beban hutang dan kekerasan manusia."

Followers

Saturday, October 6, 2012

PROMOSI ESP SHAKLEE

Assalamualaikum semua..hehe

Weekend ni x gi mano2 ko? Ni nak promot skit..Shaklee ado wat PROMOSI sekarang..ESP bleh dapat harga MURAH dari biasa..ok, wani terang skit pasal ESP ni..



ESP ni adalah singakatan pada Energizing Soy Protein. Soya la senang cite. Fungsinya adalah untuk membina sel-sel baru dan menggantikan tisu-tisu badan kita yang dah lama, tua atau rosak dengan tisu yang baru. Protein ni penting sebab sebahagian sel dalam tubuh kita ni terbina daripada protein, jadi kalau kita kekurangan protein..badan kita akan terasa lesu, xbermaya, kulit kusam..hari-hari yang dilalui xseceria orang lain :)..kalo badan kita kekurangan protein pada tahap yang kritikal, kita berisiko mendapat penyakit seperti anemia, penyakit hati, kolesterol tinggi, tekanan darah rendah, ulser perut, usus..mcm2 lagi la..nauzubillah..xmo dah sebut..

Kita juga boleh dapatkan protein dari sumber-sumber yang lain selain ESP ni seperti telur, daging, ikan, susu dll..tapi kalo nak senang, minum je ESP ni..mudah jer..bancuh mcm tu jer..or nak sedap lagi, ada yang bancuh dengan bliss nestle..pilih je perasa apa nak..lagi fresh..hehe..tapi jangan plak bancuh ngan air panas sbb boleh merosakkan zat yang ada dalam ESP ni.

Biasanya ramai ibu menyusu ambil ESP ni sebab katanya nak tambah susu..ESP pun salah satu milk booster..sbb ianya kaya dengan protein. Kalau jumpa doktor tanya mcm mana nak tambah susu, mesti doktor suh banyakkan ambil makanan yang berprotein..haa ESP la senang, semudah 123..selain tu, sesuai untuk ibu mengandung, berpantang, selepas pembedahan..baik untuk renew sel2 baru, gastrik dll.

ESP ni sangatlah berbeza dengan soya yang lain..sbb utamanya adalah ianya diiktiraf seluruh dunia dengan mempunyai kajian klinikal yang sangat2 komprehensif dan memiliki kualiti protein yang tinggi yang pernah dihasilkan. Satu2 nya dalam pasaran yang menyediakan 9 asid amino penting yang tidak dapat dihasilkan oleh tubuh manusia. Mempunyai index glisemik yang rendah (39) menjadikan ia sesuai juga kepada pengidap kencing manis.

rendah glisemik tu apeke bende?

indeks glisemik tu adalah ukuran kecepatan makanan yang kita makan menjadi gula dalam darah. Semakin tinggi indek glisemik sesuatu makanan, semakin cepat kesannya terhadap kenaikan gula dalam darah.

ooo xbagus ke kalau cpt masuk dlm darah?

Xbagus..kita sepatutnya kekalkan paras gula dlm darah yg rendah utk kurangkan berat badan dan pnjagaan kesihatan dlm jgka ms panjang..haa, sbb tu la ESP ni juga bonus utk weight management..selain memberi tenaga yang berpanjangan juga.

ESP juga perlu dalam pengambilan vitamin-vitamin Shaklee yang lain..kenapa ye? sebab bagi memudahkan penyerapan vitamin lain dengan lebih baik. (mudah serap ke badan). Sebab tu, kalo kita lihat, kesan ke atas penyerapan vitamin badan seseorang adalah berbeza..bila mudah serap, kesannya akan lebih cepat.

Kalau tak amik ESP, boleh ambil sumber-sumber makanan yang lain mcm wani cakap tadi seperti ikan, telur, ayam, daging, etc. Tapi nak senang ambil ESP la..hehe..Selain tu, produk Shaklee juga ada alfalfa..juga kaya dengan protin, asid amino, klorofil etc..10 biji alfalfa menyediakan nutrisi yang menyamai segelas susu.

Kalo berminat, nak tahu lebih lagi..boleh PM yer..okies..semoga perkongsian ini bermanfaat untuk kita semua :)

Happy Sharing!

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...