"Ya Allah! Sesungguhnya aku berlindung kepada-Mu daripada kesusahan dan kesedihan; aku berlindung kepada-Mu daripada kelemahan dan kemalasan; aku berlindung kepada-Mu daripada sifat pengecut dan bakhil; dan aku berlindung kepada-Mu daripada beban hutang dan kekerasan manusia."

Tuesday, March 5, 2013

kekurangan kalsium boleh menyebabkan kita pendek

[paling-tinggi-dan-paling-pendek-rendah.jpg] 

Gambar ni adalah lelaki paling pendek dan paling tinggi di dunia :)

Macam mana nak lagi tinggi ye? macam orang dalam gambar tu....ahakss..

Ari tu gi product workshop..kata nutritionist tu kalau nak tinggi, kena ambil kalsium yang secukupnya...

Bagi orang lelaki, pertumbuhannya adalah sekata..tapi orang perempuan ni ada kacau sikit..hehe..maksudnya lepas jadi 'anak dara'...pertumbuhannya akan berterusan sehingga 3 tahun dari hari masa anak dara tu...(kalo xfaham, bleh tanye ye..hehe..)

Selepas 3 tahun, ketinggian akan stop..dalam masa 3 tahun tu la kita kena ambil kalsium yang secukupnya...tapi kalo ikut umur daku sekarang dah xbleh nak tinggi lampai dah..hohoho...so, kita boleh apply kat anak kita laa..;)

Nak dapat ketinggian yang normal, ambillah kalsium secukupnya ye..SANGAT PENTING ni...

Saya pilih Ostematrix...pil kasium yang terbaik pada masa kini...dapatkan sekarang pada harga promosi bulan ini..

Untuk info & Order :  
Noor zawani Suhaimin (Wani)
Shaklee ID :866668 
019 658 1210 | 06 335 3952 | wanipc@gmail.com   
PM di FB : Noor zawani Suhaimin
FB Fan Page : Kesihatan Adalah Anugerah

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...