"Ya Allah! Sesungguhnya aku berlindung kepada-Mu daripada kesusahan dan kesedihan; aku berlindung kepada-Mu daripada kelemahan dan kemalasan; aku berlindung kepada-Mu daripada sifat pengecut dan bakhil; dan aku berlindung kepada-Mu daripada beban hutang dan kekerasan manusia."

Wednesday, November 11, 2015

SMS Promosi



Ianya merupakan inisiatif marketing untuk memberitahu adanya offer bulanan dan sebagainya. Sebagai contoh, kita sering mendapat SMS Promosi dari Jusco, Sogo, dan lain-lain.

Yang pertama, kita mesti ada TARGET recipient SMS blast.

1. Prospek - Beritahu promo / follow up
2. Customer - Promo / follow up
3. Downline yang join untuk kegunaan sendiri - Follow up / sharing
4. Downline yang serius bisnes - Motivation / wish

Setiap orang adalah prospek. Bila buka booth, anda boleh dapatkan details dari mereka yang melawat booth anda.

Masa yang sesuai untuk Blast Promo
---------------------------------------------

Week 1
1-5hb
Promo item

Week 2
9-15hb
Info sharing
Follow up

Week 3

18-22hb
Promo
Follow up

Week 4

26-28hb
Final promo

Untuk lagi praktikal, anda boleh masukkan juga link untuk membolehkan mereka mendapat banyak info.

Sekian dahulu tip bisnes untuk anda. Jumpa lagi!

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...